Maratonohjelma ja sen toteutus

IMG_20161004_182422

Maratonohjelma, jonka mukaan maraton onnistuu alle 4.10, on startannut hyvin. Lenkit ovat tuntuneet rennoilta! Pitää myöntää, että välillä haluaisin lisätä selkeästi treenimääriäni. Haastavinta on pitää tietyt lenkit riittävän kevyinä ja levon merkitystä en voi liikaa korostaa! Tämän viikon treeneistä odotan eniten tulevaa pitkää lenkkiä, koska viime viikolla siitä oli taukoa.

Lenkit ovat olleet seuraavanlaisia:

1 x kevyt lenkki hölkkää

2 x 8 km reipasta juoksua, loppua kohden epämuukavuusalueella

1 x pitkä lenkki

IMG_20170217_080538_172

Tämä lenkki venyi 19 kilometriin
Tämä lenkki venyi 19 kilometriin

20170224_072325

Tämän lisäksi olen käynyt kerran viikossa salilla ja tehnyt isoja liikkeitä sekä huoltanut kehoani joogahieronnassa ja pilatesrullalla.  Tavoitteenani on lisätä salilla käyntiä kahteen kertaan ja ostaa joogakortti! Mietin että taas on vierähtänyt kaksi kuukautta edellisen päättymisestä.

Yksi lepopäivä meni a la carte -ruokailun merkeissä :)
Yksi lepopäivä meni a la carte -ruokailun merkeissä :)

Treenien lisäksi olen tehnyt pientä ihmiskoetta itselleni 😀 Olen käyttänyt  vuoden päivät magnesiumia JOKA PÄIVÄ annoksella 2 – 6 kapselia, joka on loppujen lopuksi asettunut minun kohdallani 2-3 kapseliin illalla ennen nukkumaanmenoa. Magnesiumia tarvitaan elimistön aineenvaihdunnassa. Se tukee lihasten toimintaa ja sitä tarvitaan lihaksen supistumisessa. Nyt olen ollut kaksi viikkoa ilman (lue: laiskuuttani en ole jaksanut tilata lisää) ja tunnen sen lihaksissani. Etenkin kovilla lenkeillä huomaan eroa pohkeissani.

Kolmen viikon treenijaksooni eniten on tuonut haastetta ulkona vallitseva räntäkeli! Olen kuitenkin pysynyt kovissa vauhdeissa suht helposti. Haastavinta on pitää hölkkälenkkien vauhti riittävän hitaana.

Toivotaan että kevät tekee nopeasti tuloaan, aurinko ja lenkkipolut houkuttavat minua yhä enemmän! :)

5 Kommenttia

  1. Tanja says: Vastaa

    Hyvä vauhti sulla on lenkeillä ollut, tulee huikea maratoni :)
    Mitä magnesiumia sulla on käytössä? Mä olen ottanut vain yhden per päivä ja joskus miettinyt onko se liian vähän, kun kuitenkin juoksen ainakin 3 päivänä viikosta, pyöräilen töihin pari kertaa viikossa 12 km suuntaansa ja käyn salilla pari kertaa viikossa.

    1. Anna H. says: Vastaa

      Juu siis mä oon itekin ihan fiiliksissä vauhdeista! Olen ajatellut ettei ennätystä tule mutta vauhdit on kyllä sellaisia että mahdollista on. käytän saman sarjan, josta olen maininnut sullekin, magnesiumia. :) uskon että niistä saan lisävirtaakin!

    2. Anna H. says: Vastaa

      Kuulostaa pieneltä määrältä sun magnesium mutta nuo on kaikki yksilöllisiä. Jostain joskus luin että magnesiumtaso on hyvä kun nostaa annosta niin että vatsa menisi sekaisin, siitä voi pudottaa sitten annoksen edelliseen. Tästä pääsee myös siihen että halvin ei ole parhain mahdollinen koska se voi laittaa heti vatsan sekaisin. Mutta nämä on vain minun sanomiani. :)

      1. Tanja says: Vastaa

        Nyt alkaa flunssa täällä olemaan paranemaan päin. Toinen kuumeeton päivä takana, vaikka välillä olo tuntuukin kuumeiselta. Viikko menee vähintään ennen kuin uskallan lähteä juoksemaan.

        Kävit mun blogin Facebookissa kommentoimassa ja tässä sulle myös tämä Takomorunnersin juoksukaverikirja-haaste. Laitoin eteenpäin, vaikken kuulukaan Takomorunnerseihin, mutta idea on mun mielestä loistava :)

        Blogimaailmassa on nyt tosi trendikästä kirjoittaa kaverikirjaa niinpä TAKOMORUNNERS teki siitä ihan oman version ja haastaa omia bloggaajia vastamaan kirjaan ja haastamaan mukaan myös muita juoksun ystäviä. Kirjoittaisitko SINÄ JUOKSUKAVERIKIRJAAN? Kopioi kysymykset ja kirjoita omat vastauksesi – julkaise blogissasi ja tule huikkaamaan mun kaverikirjasivun kommentteihin, että olet kirjoittanut ja jaa linkki postaukseesi. =) KIITOS!

        Takomorunnersin juoksukaverikirja:

        Kuka olet:
        Missä päin vaikutat:
        Mitä teet työksesi:
        Mitä harrastat:
        Lempiruokasi:
        Mitkä on lempilajisi:
        Minkä merkkinen juoksukenkä olisit:
        Kerro lempparikisasi jos sellaisia on:
        Mikä on paras juoksutuloksesi:
        Mikä on mieleenpainunein liikuntahetkesi:
        Mitkä ovat vahvuutesi liikkujana:
        Entä heikkoutesi:
        Jos saisit lisätunteja vuorokauteen:
        Mitä haaveita sinulla on juoksun suhteen:
        Missä maassa haluaisit juosta:
        Keksi itsellesi supersankarinimi seuraavaa juoksukisaa varten:

        Jaa Takomorunnersin juoksukaverikirjaa eteenpäin!

        1. Anna H. says: Vastaa

          Juu pikkuhiljaa kun malttaa taas startata niin ei sairastu heti :)