Kulje välimatkat pyörällä

20161124_102742

Tiedättekö sen tunteen, kun on innoissaan menossa treeneihin? Pyörällä. Sillä kuljen kaikki välimatkat, jos vain sää sallii (eli ei ole lunta ja jäätä).

Työpäivän jälkeen voi olla hieman väsynyt olo. Kun astun ovesta ulos, vastassa on pimeys, joka ei ainakaan piristä. Sovitusta treenistä ei tule luistettua. Lisää psyykkausta saan sillä, että mietiin oloani treenin jälkeen. Siitä saa niin paljon energiaa! Ja sitten:

PYÖRÄN KUMI ON TYHJÄ!

Jep. Jollekin pikku juttu, mulle koko elämä (no ei nyt ihan). Pyörä on mulle sama kuin jollekin on auto. Noh, positiivista tässä on:

  1. Kun taluttaa pyörää 4 km, kädet ja ylävartalokin saa hyvän treenin. Siinä samalla kun soittaa ketutuspuhelun pyörän kumista, joutuu miettimään lapatukea enemmän.
  2. Koska sovittu iltatreeni siirtyi, sain tehtyä ison kattilallisen linssisoppaa seuraavalle päivälle.
  3. Seuraavan aamun ohjaukseen päätin mennä välimatkat juosten. Olin aikeissa hypätä bussiin vesisateen takia, mutta kyllä se vaan juoksulenkki vie voiton! Juosten olen samassa ajassa tai nopeammin perillä.

Nyt, ohjauksen ja 10,5 km juoksun jälkeen, sateen kastamana, aamukahvi maistuu sata kertaa paremmalta! :)

Päivän (hyöty)liikunta suoritettu!

20161124_102852

20161124_103022

20161124_102742

20161124_103035

Ehkä mä en korjaakaan mun pyörän kumia ihan heti (lue: kumi on kaupassa). Tämä vasta onkin motivoivaa saada itsensä lenkille 😀

Jos tavoitteenasi on pitkän matkan kestävyyskisa, käytä välimatkat peruskunnon ylläpitoon. Kevyt pyöräily on raskaan treenin ohelle myös hyvää palauttavaa treeniä.