Neljän liikkeen tabata

IG-profiilikuva2

Viikonloppu oli täynnä positiivisuutta! Rakkaita ihmisiä ympärillä, 1-vuotissynttärisankarin juhlintaa, uintia ja vesiliukumäkeä (liian jännää mulle, mutta pakko oli uhrautua kummitytön vuoksi 😀 ) ja tietenkin juoksutreeniä.

Sunnuntaina juoksin 10 kilometrin kevyen lenkin siskoni polkiessa vierellä. Aerobisen treenin päälle teimme neljän liikkeen lihaskuntotreenin, jossa työosuus kesti 30s ja palautus 30s. Yhtä liikettä tehdään siis neljä kertaa, jonka jälkeen siirryttään uuteen liikkeeseen. (ohje lean in five weeks)

Liikkeet ovat:

kyykky

kyykkypito

askelkyykky eteen vuorojaloin

askelkyykky taakse + kyykky yhdistelmänä

Kokonaiskesto 16 minuuttia.

20161016_190227

20161016_190246

20161016_190259

Tabatatreenillä voi haastaa itseään muuttamalla työosuuksien pituutta, vähentämällä palautusaikaa tai lisäämällä intensiteettiä. Kun keskittyy täysillä työtä tekevään lihasryhmään, painoa ei tarvitse käyttää ollenkaan saadakseen hyvän treenin.

Treenin päälle suihku, ruokaa ja nestettä! Keho kiittää!