Puraise pähkinää!

cashew

Pähkinät ovat aitoa superruokaa! Niistä saat energiaa, hyviä rasvahappoja sekä proteiinia.


cashewsydän

 

5 syytä miksi sinun pitäisi syödä pähkinöitä:

  • Paljon hyvää rasvaa

Omega-3-rasvahapot auttavat verisuoniamme pysymään joustavina ja paremmassa kunnossa pidempään. Huonon kolesterolin määrä pienenee ja sydän voi paremmin! Saksanpähkinä on erityisen hyvä sydämelle.

  • Paljon proteiinia

Proteiinia tarvitaan esimerkiksi lihasten hyvään toimintaan. Pähkinät ovat loistava välipala ja kulkevat helposti mukana! Kasvisruokailijalle mainio proteiinivaihtoehto.

  • Antaa tasaista energiaa

Kun osan hiilihydraateista korvaa pähkinöillä, verensokeri pysyy tasaisena. Kun verensokeri ei heittele, voi napostelu tai hiilihydraattien aiheuttama väsymys hävitä.

  • Sisältää paljon ravinteita

Pähkinöissä on paljon vitamiineja ja kivennäisaineita, joista elimistö tykkää. Esimerkiksi pähkinöiden b-vitamiinit ja magnesium auttavat hermostoa toimimaan oikein, sinkkiä tarvitaan hiusten ja kynsien hyvinvoinnin lisäksi testosteronin tuotannossa. Esimerkiksi parapähkinässä on paljon seleeniä, muutama pähkinä päivässä kattaa päivän tarpeen.


smoothieaineetPähkinäinen smoothie yhdelle

porkkana

selleriä

vihreä omena

(banaani)

inkivääriä

suolaa

sitruunaa

lisäksi:

avokadoa (tuo kermaisuutta)

pähkinää / mantelia

vettä (tai muuta nestettä)

  1. pilko blenderiin
  2. surauta juomaksi
  3. laita yön yli jääkaappiin
  4. starttaa päiväsi! :)

    Ihanaa viikonloppua!